Agrocon 2023, konferencja dla marketingu branży rolnej w czasie pełnym wyzwań
Agrocon 2023 to konferencja dla marketingu w branży rolnej. Konferencja jest szeroko promowana w mediach rolniczych. To konferencja marketingowa, realizowana w obliczu jednych z największych wyzwań z jakimi dziś mierzy się polskie rolnictwo. Konferencja Agrocon jest adresowana między innymi do firm oraz osób, które reklamują i budują reklamy skłaniające rolników do kupna określonych produktów. Agrocon odbędzie się we Wrocławiu 14 kwietnia 2023 r. Chcesz tworzyć reklamy dla rolników? Chcesz przekonywać rolników do swoich produktów? Jeśli tak, to ta konferencja jest dla Ciebie.
Agrocon to wydarzenie związane z marketingiem rolniczym. Jak można przeczytać w mediach organizuje je Magdalena Urbaniak z agencji MaxTractor. Tractormania gwarantuje, że będzie to świetne wydarzenie. Sama konferencja to znakomita idea. Jak pisze topagrar.pl „Agrocon to idealne miejsce dla osób, które zajmują się marketingiem, specjalistów, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę, a także dla ekspertów czy menagerów, którzy doświadczenie już posiadają, ale są chętni na poznanie nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań.”
Marketing rolniczy a wyzwania rolnicze
Turbulencje, protesty, gwałtowne wzrosty cen nawozów i spadki. Prowadzący i organizatorzy, którzy łapią jajka rzucane w stronę ministra rolnictwa. Rosnące ceny środków ochrony roślin, spadki cen zbóż, rzepaku. Załamana produkcja trzody chlewnej. Nie wspominając już o równi pochyłej z cenami mleka. Tak prezentuje się rzeczywistość rolna w roku 2023. W rzeczy samej jest szalenie wymagająca. Czy Agrocon wpisuje się w dzisiejszą sytuację na rynku rolnym? To sytuacja pełna wyzwań, szczególnie dla rolników, którzy w ostatnich dwóch latach przeżywają istny roller coaster w swoich gospodarstwach rolnych.
Faktem jest, że firmy z branży rolnej prześcigają się dzisiaj w pomysłach handlowych. Poszukują rozwiązań i zadają pytanie, jak sprytnie przekonać rolnika do zakupu swojego produktu, a nie konkurencji? Czy Agrocon może pomóc w tym zadaniu? Czy marketing rolniczy może pomóc w budowie lepszej rentowności gospodarstwa rolnego? Bo przecież i bez wątpienia sytuacja w rolnictwie jest naprawdę szczególna, wymagająca dialogu. Jesteśmy przekonani, że Agrocon 2023 będzie dojrzałym miejscem takiego dialogu.
O dialogu w rolnictwie pisze w swojej misji i wartościach Martin & Jacob, pierwsza w Polsce agencja marketingowa specjalizująca się w rolnictwie. „(…) marketing w rolnictwie to dialog oparty na argumencie, prawdzie, tolerancji i otwartości.”
Agrocon 2023
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Konferencja Agrocon może pomóc firmom z branży rolnej efektywniej reklamować produkty, które kupuje rolnik. W czasach, gdy wszystko drożeje, środki do produkcji są droższe, a ceny skupu płodów spadają powinno mieć to duże znaczenie dla firm z branży agro.
Konferencja Agrocon znajduje wsparcie środowiska wydawniczego. Podczas tej imprezy np. swoje wystąpienie będzie miał Karol Bujoczek, redaktor naczelny Top Agrar Polska. Pan Karol Bujoczek jest znanym i cenionym ekspertem rolnym. Aktywnie uczestniczy i prowadzi wydarzenia związane z branżą rolniczą. Jest to jeden z najlepszych fachowców w swojej dziedzinie, od niespełna 30 lat wspiera dydaktycznie czytelników gazety Top Agrar Polska. Ta postać gwarantuje merytoryczne dyskusje o rolnictwie i wyzwaniach w branży agro.
Pierwsza w Polsce konferencja marketingowa dla rolnictwa
Pierwsza w Polsce konferencja marketingowa dla rolnictwa miała miejsce dwie dekady temu. I to wydarzenie oraz kolejne konferencje marketingu rolniczego nie mają nic wspólnego z przedstawianym tak Agroconem.
Jak już wspomniano konferencja Agrocon odbędzie się 14 kwietnia 2023 r. Niektóre media branżowe informują, że jest to pierwsze w Polsce wydarzenie poświęcone marketingowi w branży rolnej, marketingowi w rolnictwie. Taka informacja jest np. na stronie internetowej topagrar.pl czy AgroProfil. Krótko mówiąc, to nie jest tak dokładnie, że jest to pierwsza konferencja dla marketingu w branży agro. Dlaczego?

Pierwsza w Polsce konferencja marketingu rolniczego, pt. Konferencja komunikacji marketingowej w rolnictwie odbyła się 6 lipca 2003 roku. Jej organizatorami są firmy Martin & Jacob oraz ABM.
Warto to przypominać, powtórzmy więc, że pierwsza konferencja marketingu rolniczego odbyła się 20 lat temu, 6 lipca 2003 r. Organizatorami konferencji pt. Konferencja komunikacji marketingowej w rolnictwie były agencje Martin & Jacob oraz ABM. W tym roku jest 20 jubileusz tego wydarzenia.
Na stronie Martin & Jacob czytamy – W 2023 r. odbędzie się jubileuszowe wydarzenie poświęcone branży agro marketingu. W 20 rocznicę pierwszej konferencji marketingu rolniczego – „Konferencja komunikacji marketingowej w rolnictwie”. Będzie to zupełnie inne spojrzenie na marketing rolniczy, który na przestrzeni dwóch dekad mocno się rozwinął, ale nadal bardzo silnie zakorzeniony jest w prawdziwych realiach prowadzenia gospodarstwa rolnego.
Martin & Jacob podkreśla, że mottem jubileuszowej konwencji agro marketingu jest „Zrównoważony marketing rolniczy w zrównoważonym świecie rolniczym”.
Konferencje dla branży marketingu agro
Przecież w 2005 roku wirtulanemedia.pl tak pisały na temat konferencji marketingu rolniczego – „Już po raz trzeci odbędzie się Konferencja Komunikacji Marketingowej w Rolnictwie. Jest to wydarzenie, które z roku na rok skupia coraz to większą liczbę uczestników i pozostaje nadal jedyne, tak szerokie, skierowane do segmentu agrarnego. W tym roku Konferencja realizowana jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i rozwoju Wsi Wojciecha Olejniczaka. Organizatorami są Martin&Jacob, ABM oraz Poradnik Rolniczy. Patronat mediowy objął Marketing w Praktyce.”
Prawdę powiedziawszy, drugą konferencję marketingu dla branży agro aktywnie wspierał Top Agarar Polska. Ówczesny prezes wydawnictwa PWR (wydawca Top Agrar Polska) dr Józef Pawlak w interesujący sposób przedstawiał rolę prasy rolniczej, jako źródła edukacji producentów rolnych.
Czwartą konferencję współtworzył farmer.pl, a Piotr Walicki opowiadał o internecie, jako medium o rosnącej sile dotarcia.
W podsumowaniu powiedzmy, że Agrocon 2023 uzupełnia przestrzeń marketingu o modne w nazwie dzisiaj wątki, np. rola influencerów w kształtowaniu marki rolniczej. Choć z drugiej strony cały czas mówimy o tym samym, ale nieco inaczej to nazywamy. Bowiem liderzy opinii, osoby mające wpływ na wybory, to zagadnienie głęboko zbadane i opisywane przez Katza i Lazarsfelda w znakomitej pozycji „Personal Influence” z połowy XX wieku! (Bardzo polecam tę książkę, jest o komunikacji i potędze wpływu liderów opinii.) Niejedna kampania reklamowa w XX wieku i oczywiście obecnie również opiera się na sile autorytetu i wywieraniu wpływu poprzez przywództwo. Z resztą koncepcja marketing leadership została świetnie opisana przez Katza i Lazarsfelda w tej książce i dalej jest aktualna.
Konferencja marketingowa dla branży rolnej
Ogólnie mówiąc konferencji poświęconych tematyce marketingu rolniczego było wiele. Po pierwsze można przypomnieć bardzo interesującą konferencję marketingu rolniczego – Rolnictwo internetowe, realizowaną przez Agrofoto. Rolnictwo internetowe patronatem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Po drugie konferencję dla branży marketingu agro realizowaną przez agencję Adagri – AdAgri Online Marathon. Ponadto konferencję poświęconą marketingowi produktów rolnych organizowaną przez Śląską Izbę Rolniczą.
Należy pamiętać, że najbliższa konferencja dla branży agro marketingu już za kilka dni. Agrocon 2023 powinien zaciekawić.
Rolnicy mogą odwiedzić konferencję marketingowców branży rolnej dla własnych korzyści. Zobaczą jak buduje się przekazy reklamowe, które do nich trafiają. Będą mieli również okazje spotkać znanych youtuberów.
Co więcej będą mogli posłuchać wystąpienia np. Grzegorza Bardowskiego – Współpraca marki z influencerem. Jak to robić, aby mieć konkretne efekty? Ciekawie zapowiada się również wystąpienie Pawła Talbierza (e-pole, Corteva) – Rolnicy nie lubią ściemy, czyli kroki milowe w budowaniu społeczności wokół kanału na YT . Inne prelekcje powinny również wzbudzić uwagę.
Z drugiej zaś strony trzeba jednak napisać, że rolnicy powinni przyjść na tę konferencję, a to dlatego, że ci co kształtują reklamy do nich skierowane na pewno tam będą.
Sam również chętnie odwiedziłbym to wydarzenie, ale niestety w tym czasie będę żeglował po Bałtyku, gdzieś w kierunku Szwecji. Rolnictwo w Szwecji mocno ukierunkowane jest na produkcję mleczną. Mam nadzieję, że kolejne Agrocony mnie nie ominą i trzymam kciuki, aby stadion wrocławski oszalał jak na dobrym meczu WKS Śląsk Wrocław.
Konferencja marketingowa dla rolnictwa
To jest ciekawe! Jak rolnicy patrzyli na swoją przyszłość w roku 2018? Agribus 2018, Martin & Jacob.
Agrocon to nie tylko konferencja
Czytaj również – Sprzedaż zagęszczonego soku jabłkowego. Agrocon i inni idą na rekord?
Agrocon to prężnie działająca firma eksportem i importem konwencjonalnych i ekologicznych zagęszczonych soków owocowych i warzywnych. Ponadtoprzecierów i aromatów, a także mrożonych owoców i warzyw.
Konferencje sadownicze oraz konferencje marketingowe w sadownictwie to interesujące wydarzenia dla branży.