Bezpłatny marketing produktów rolnych [AKTUALNOŚCI]
![Bezpłatny marketing produktów rolnych [AKTUALNOŚCI]](https://www.agrofakt.pl/wp-content/uploads/2017/03/kobieta-warzywa-szklarnia.jpg.webp)
Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich zaprasza do udziału w bezpłatnych warsztatach skutecznej sprzedaży produktów pochodzących z własnych gospodarstw. Głównym tematem spotkań będzie marketing produktów rolnych w kontekście tradycji kulinarnych.
Marketing produktów rolnych jest ważny. Czy to truizm? Oczywiście, że nie. Skorzystajmy z szansy jaką dają szkolenia rolnicze, konferencje marketingu rolniczego i wydarzenia z zakresu marketing dla branży agro. Ściśle mówiąc skorzystajmy z najbliższych warsztatów. Warsztaty odbędą się w pięciu województwach: lubelskim, łódzkim, małopolskim, świętokrzyskim i mazowieckim. Organizuje ja gmina Wolanów wraz z partnerami. Podsumowaniem warsztatów będzie Wolanów Food Festival, który odbędzie się 15 września.
Spis treści
Termin warsztatów:
- 7 i 10 września 2019 roku – woj. lubelskie
- 5 i 6 września 2019 roku – woj. łódzkie
- 24 sierpnia i 12 września 2019 roku – woj. małopolskie
- 27 i 29 sierpnia 2019 roku – woj. świętokrzyskie
- 30 sierpnia i 14 września 2019 roku – woj. mazowieckie
Marketing produktów rolnych
W skrócie: to szereg konkretnych umiejętności zawodowych, które przydadzą się przy prowadzeniu każdego rodzaju gospodarstwa. Uczestnicy warsztatów zaznajomią się m.in. z takimi tematami, jak: sprzedaż bezpośrednia szansą zwiększenia dochodów gospodarstw domowych; produkty kulinarne jako najlepsza pamiątka z regionu; współpraca z branżą turystyczną; turystyka zrównoważona oparta na lokalnych produktach; zasady dobrej promocji marki; współpraca rolników w celu sprzedaży produktów etc. Zgłoszenia przyjmuje się do 24 sierpnia. Formularz zgłoszeniowy i więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie KSOW.
Marketing rolniczy i konferencja marketingu rolniczego
Marketing produktów rolnych, to nie wszystko. Dla wielu osób reprezentujących środowisko rolnicze przydatne z pewnością będą różne wydarzenia, które odnoszą się do marketingu rolniczego. Działania marketingu rolniczego najczęściej realizuje się w odniesieniu do środków do produkcji rolnej, maszyn i urządzeń rolniczych oraz np. usług kierowanych do gospodarstw rolnych. Marketing rolniczy łączy się najczęściej z reklamą rolniczą, adresatami reklamy rolniczej są rolnicy i ich gospodarstwa rolne.

Marketing rolniczy – 20 lat temu odbyła się pierwsza w Polsce konferencja marketingu rolniczego dla branży agro pt. Konferencja komunikacji marketingowej w rolnictwie, 6 lipca 2003 r.
Wydarzenia związane z marketingiem rolniczym to możliwość wymiany doświadczeń. Ponadto to ciekawa forma rozwoju wiedzy dla gospodarstw rolniczych, które same budują swoją markę i oferują produkty rolno-spożywcze.
Konferencje związane z marketingiem rolniczym są w Polsce od wielu lat, jedną z nich jest Agrocon. Nawiasem mówiąc konferencja Agrocon 2023 to konferencja, która poświęcona jest marketingowi w branży rolniczej. Jej edycja odbędzie się 14 kwietnia 2023 roku we Wrocławiu na Stadionie Arena Tarczyński. Należy pamiętać, że nie jest to pierwsze wydarzenie skierowane do branży marketingu rolniczego. Mając to na uwadze, warto wspomnieć, że agencja reklamowa wyspecjalizowana w marketingu produktów rolnych to Adagri.
Pierwsza konferencja marketingu rolniczego
Wbrew pozorom pierwsza w Polsce konferencja marketingu rolniczego odbyła się 6 lipca 2003 roku i była zorganizowana przez Martin & Jacob oraz ABM.
Co więcej, druga konferencja marketingu rolniczego oraz kolejne odbywały się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Również te konferencje dla marketingu agro były prowadziła firma Martin & Jacob. Nie schodząc z tematu warto dodać, że np. II konferencja marketingu rolniczego pt. Konferencja Komunikacji marketingowej w rolnictwie angażowała również prasę rolniczą. Dr Józef Pawlak z Top Agrar Polska opowiadał o edukacyjnej roli prasy rolniczej. Konferencje marketingu rolniczego odbywają się często pod patronatem mediów branżowych. Dzięki temu większe grono osób może dowiedzieć się o marketingu dla branży agro.
W rzeczy samej marketing rolniczy to głównie internet. W roku 2014 odbyła się konferencja marketingu dla branży agro poświęcona tematyce rolnictwa internetowego. Organizatorem tej konferencji był również portal agrofoto – pierwsze w Polsce forum rolnicze i galeria rolnicza. Rolnictwo internetowe ma na celu promocję szerokiego i szybkiego dostępu do informacji tworzonej w Internecie przez przedstawicieli branży rolniczej, decydentów, jak i samych rolników w celu efektywniejszego gospodarowania i rozwoju sektora rolnego w Polsce. Na koniec warto wspomnieć, że w roku 2020 odbyła się konferencja dedykowana marketingowi online w rolnictwie. Konferencja marketing online w rolnictwie miała formę tzw. maratonu szkoleń marketingu rolniczego i była organizowana przez Adagri.
Źródło: Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich, materiały własne, Martin & Jacob, Adagri
