Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Wiceminister Kacperczyk podsumowała, co w ciągu 2015 r. na rzecz polskich przedsiębiorstw zrobiło MSZ i placówki dyplomatyczne.

O działaniach Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek dyplomatycznych w 2015 r. na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 r. mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm.

We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w ramach tzw. dyplomacji ekonomicznej.

Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.

Uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców.

wiceminister Katarzyna Kacperczyk

Mówiąc o planach na 2016 r., wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw, w tym z branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty, takie jak m.in. system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok.

– Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców – deklarowała wiceminister.

MSZ w 2015 roku zorganizowało m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.

Opracowano na podstawie informacji PAP.

Czy poidła dla świń muszą być poddawane stałej kontroli?

Niezwykle istotne jest utrzymanie prawidłowego działania systemu pojenia trzody chlewnej. Sprawdź dlaczego!

16 stycznia 2017

Komórki somatyczne w mleku

Poziom komórek somatycznych w mleku jest jednym z najważniejszych wskaźników określania jakości produktu. Ile powinien wynosić?

12 stycznia 2017

Dój karuzelowy: jak wydoić 300 krów w godzinę?

Rolnictwo wymaga ciągłych inwestycji. Jednym z rozwiązań dla hodowców bydła mlecznego jest dój karuzelowy. Jakie ma zalety?

12 stycznia 2017