Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Wiceminister Kacperczyk podsumowała, co w ciągu 2015 r. na rzecz polskich przedsiębiorstw zrobiło MSZ i placówki dyplomatyczne.

O działaniach Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek dyplomatycznych w 2015 r. na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 r. mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm.

We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w ramach tzw. dyplomacji ekonomicznej.

Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.

Uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców.

wiceminister Katarzyna Kacperczyk

Mówiąc o planach na 2016 r., wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw, w tym z branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty, takie jak m.in. system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok.

– Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców – deklarowała wiceminister.

MSZ w 2015 roku zorganizowało m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.

Opracowano na podstawie informacji PAP.

Marchwi trzeba dobrego nawożenia i braku metali ciężkich w glebie

Uprawiając marchew z przeznaczeniem producent boryka się nie tylko z doborem odpowiedniej odmiany, odpowiednim przygotowaniem pola czy uzyskaniem wysokich plonów, ale także z parametrami jakościowymi przy tego typu produkcji,...

18 lipca 2017

Priorytety rolne w Grupie Wyszehradzkiej

Priorytety rolne w Grupie Wyszehradzkiej były jedną z części polskiego przewodnictwa, które trwało od 1 lipca ubiegłego roku.

13 lipca 2017

Uprawa ścierniska – po czym i jak ją wykonywać?

Jeśli tylko pogoda pozwoli to w połowie sierpnia będziemy już po zbiorach. Wtedy głównym tematem stanie się uprawa ścierniska. Po co i jak ją wykonać?

7 lipca 2017

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij