Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Wiceminister Kacperczyk podsumowała, co w ciągu 2015 r. na rzecz polskich przedsiębiorstw zrobiło MSZ i placówki dyplomatyczne.

O działaniach Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek dyplomatycznych w 2015 r. na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 r. mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm.

We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w ramach tzw. dyplomacji ekonomicznej.

Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.

Uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców.

wiceminister Katarzyna Kacperczyk

Mówiąc o planach na 2016 r., wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw, w tym z branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty, takie jak m.in. system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok.

– Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców – deklarowała wiceminister.

MSZ w 2015 roku zorganizowało m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.

Opracowano na podstawie informacji PAP.

Przędziorek owocowiec – lustracja sadu

Przędziorek owocowiec jest częstym, nieproszonym gościem w sadach. Jak rozpoznać przędziorka i jak skutecznie zwalczać tego szkodnika?

14 lutego 2017

Międzyplon ozimy – wady i zalety

Jakie korzyści daje międzyplon ozimy? Jakie rośliny uprawne najlepiej nadają się na sianie międzyplonu w tym okresie?

20 lutego 2017

Jak wybrać sadzonki truskawek?

Sadzonki truskawek są dostarczane przez wiele podmiotów, przy wyborze odpowiedniego należy być uważnym. Jak dokonać prawidłowego wyboru?

16 lutego 2017