Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

Wiceminister Kacperczyk podsumowała, co w ciągu 2015 r. na rzecz polskich przedsiębiorstw zrobiło MSZ i placówki dyplomatyczne.

O działaniach Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek dyplomatycznych w 2015 r. na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 r. mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm.

We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w ramach tzw. dyplomacji ekonomicznej.

Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.

Uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców.

wiceminister Katarzyna Kacperczyk

Mówiąc o planach na 2016 r., wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw, w tym z branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty, takie jak m.in. system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok.

– Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców – deklarowała wiceminister.

MSZ w 2015 roku zorganizowało m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.

Opracowano na podstawie informacji PAP.

Wapnowanie gleby po żniwach – wybierz dobry nawóz!

Wapnowanie to jeden z najważniejszych zabiegów przed siewem roślin uprawnych. Przeczytaj jakie nawozy wapniowe sprawdzą się najlepiej!

5 czerwca 2018

Uprawa tytoniu a innowacje

Innowacje w uprawie tytoniu to warunek powodzenia tej uprawy!

12 czerwca 2018

Jakie będą ceny mleka w 2018 r.?

Jaka jest cena mleka w skupie, w zbycie i w detalu? Jakie mogą być ceny mleka w najbliższym czasie i w całym 2018 r.?

7 czerwca 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close