Dyplomacja ekonomiczna a promowanie przedsiębiorstw

O działaniach Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek dyplomatycznych w 2015 r. na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 r. mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm.
We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w ramach tzw. dyplomacji ekonomicznej.
– Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.
Uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców.
Mówiąc o planach na 2016 r., wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw, w tym z branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty, takie jak m.in. system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok.
– Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców – deklarowała wiceminister.
MSZ w 2015 roku zorganizowało m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.
Opracowano na podstawie informacji PAP.
