Konserwacja przyczepy rolniczej do spoczynku zimowego wydaje się banalnie prosta, jednak wielu rolników nie skupia większej uwagi na tych maszynach, ponieważ są one używane głównie w żniwa. Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę, aby konserwacja przyczepy rolniczej została przeprowadzona poprawnie. A wszystko po to, aby przedłużyć żywotność i bezawaryjność maszyn w naszych gospodarstwach. Warto no to zwrócić uwagę.
Kliknij w galerię i sprawdź, jakich błędów nie popełnić podczas zbliżającej się jesiennej konserwacji przyczepy!
Konserwacja przyczepy rolniczej – 7 błędów, które możesz popełnić
Błąd 2: nie zdemontowałeś burt!
Wielu rolników twierdzi, że na zimę powinno się zostawić otwarte burty, aby cała paka była przewietrzana. Można się z tym zgodzić, ale tylko wtedy, jeżeli przyczepa była myta późną jesienią i nie było możliwości dokładnego jej wysuszenia.
W przyczepach z możliwością demontażu nadstaw burt powinno się je zdjąć, aby elementy metalowe pod nadstawami miały możliwość dokładnego wyschnięcia i nie prowadziły do korozji. Ponadto połączenie burty z nadstawą ma miejsce w słupkach bocznych burt, pozostawienie nadstaw na burcie doprowadzi do tego, że w słupkach zgromadzi się wilgotność i może dojść do korozji.
Na zdjęciu przerdzewiały słupek burty spowodowany brakiem zdemontowania nadstawy na okres zimowy.