New Holland, John Deere i Kubota ze statuetkami AgriTrac za rok 2018
Nagrody dla najczęściej kupowanych w Polsce marek ciągników rozdane. Statuetki AgriTrac za rok 2018 trafiły do rąk przedstawicieli marek New Holland, John Deere i Kubota. Podczas targów Agrotech w Kielcach po raz pierwszy przyznano również nagrodę dla najczęściej kupowanego traktora. Ciągnikiem roku 2018 został New Holland TD 5.85.
Podobnie jak w roku ubiegłym, wyróżnienia przyznane zostały w dwóch kategoriach: rejestracje nowych ciągników oraz rejestracje nowych ciągników na klienta indywidualnego. W obydwu przypadkach pierwsze miejsce przypadło marce New Holland. W 2018 roku zarejestrowano łącznie 1936 nowych ciągników tego producenta, w tym 1465 na klientów indywidualnych. Drugie miejsce na podium zajął John Deere, z liczbą 1525 ciągników zarejestrowanych ogółem i 958 na klientów indywidualnych. Trzeci wynik w kraju osiągnęła japońska Kubota z liczbą 930 rejestracji (w tym 631 na klientów indywidualnych).
Spis treści
I kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych w 2018 roku
I miejsce: New Holland (1936 szt.)
II miejsce: John Deere (1525 szt.)
III miejsce: Kubota (930 szt.)
II kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych na klienta indywidualnego w 2018 roku
I miejsce: New Holland (1465 szt.)
II miejsce: John Deere (958 szt.)
III miejsce: Kubota (631 szt.)
New Holland TD 5.85 traktorem roku 2018
Najchętniej kupowanym przez polskich rolników nowym traktorem był w ubiegłym roku włoski ciągnik New Holland TD 5.85. W ręce klientów w 2018 roku trafiły 224 nowe traktory tego typu.
– Model ciągników rolniczych został wybrany metodologią rejestracji we wszystkich grupach, czyli na klientów indywidualnych oraz firmy. Zestawienie nie zawiera tych ciągników, które były rejestrowane z różnych względów przez dealerów ciągników rolniczych. Traktujemy to jako tzw. rejestracje własne. Ciągniki te nie miały na moment rejestracji użytkownika końcowego– mówi Tomasz Rybak, menedżer projektu AgriTrac.
New Holland: historyczne wyniki
– Bardzo miło nam jest kiedy również inni z branży dostrzegają nasz sukces. Mam na myśli tutaj trzy nagrody które w dniu dzisiejszym osobiście odebrałem od przedstawicieli firmy AgriTrac, za nasze historyczne już w tej chwili wyniki jeżeli chodzi o sprzedaż nowych ciągników rolniczych na terenie naszego kraju – mówi Łukasz Chęciński, marketing manager New Holland.
– Chciałbym w tym miejscu jeszcze raz serdecznie podziękować za uznanie dla naszej marki. No i mam nadzieję, że te nagrody zmobilizują nas do dalszych wysiłków i w latach kolejnych również zdobywać będziemy podobne wyróżnienia. Bardzo dziękuję.
John Deere: będziemy dążyć do dalszego rozwoju
– Zdecydowanie cieszymy się z otrzymanych nagród. Na pewno praca wszystkich dealerów, handlowców, jak również nas jako dystrybutora, tutaj miała ogromne znaczenie przy osiągnięciu tego wyniku. Na pewno nie poddajemy się, będziemy dalej rozwijać nasze zaangażowanie, praktycznie w całym segmencie portfolio – mówi Tomasz Szczęsny, sales manager John Deere.
– Widzimy dosyć duże zmiany na rynku, które są spowodowane przede wszystkim opóźnieniami w dopłatach unijnych, które nadal zdecydowanie są głównym motorem napędowym sprzedaży. Jednocześnie widzimy ogromne możliwości jakie drzemią w rynku i potrzeb jakie są z tym związane. Także na pewno będziemy dążyć do dalszego rozwoju i zwiększenia sprzedaży.
Kubota: coraz większe zaufanie do marki
– Bardzo jesteśmy szczęśliwi z powodu zajęcia trzeciego miejsca w rejestracjach ciągników rolniczych. Bardzo dziękujemy za nagrodę, która została przyznana przez firmę Martin Jacob – projekt AgriTrac. Muszę podkreślić, że jest to praca całego zespołu marki Kubota oraz oczywiście naszych autoryzowanych dealerów. Coraz większe zaufanie jest do naszej marki i to widać w statystykach – powiedział Michał Poźniak, sales manager Kubota.
AgriTrac
Projekt badawczy AgriTrac zbiera dane z rynku ciągników w Polsce i w Europie – z 16 krajów – od 2005 roku. Szczegółowe analizy sprzedaży ciągników rolniczych, mierzone liczbą rejestracji, stały się w branży podstawowym narzędziem szacowania udziałów rynkowych – z podziałem na marki, modele, pojemności silnika oraz inne dane o znaczeniu rynkowym. Projekt realizowany jest przez firmę konsultingową Martin & Jacob.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!