Rola pieczywa w diecie: czas na zboże

Download PDF

Krajowa Federacja Producentów Zbóż przygotowała drugą edycję programu: Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie. Hasło tej edycji brzmi: Zboże smakuje i inspiruje.

Jeszcze w 2005 r. przeciętny Polak zjadał 119 kg tego typu produktów rocznie, w 2010 blisko 108 kg, natomiast w 2013 r. wskaźniki wynosił 106 kg. W 2015 r. zmalały zbiory samych zbóż w Polsce, które GUS ocenił na 28,0 mln ton za 2015 r., tj. ok. 12% mniej od rekordowych zbiorów z 2014 r.

Polacy nie mają pełnej wiedzy na temat właściwości produktów zbożowych. Mamy nadzieję, że zaplanowane przez nas w ramach kampanii działania wymiernie się do tego przyczynią.

Joanna Tomaszewska, Dyrektor Biura KFPZ

Produkty zbożowe, zaraz za warzywami i owocami, są najbardziej polecanymi przez specjalistów ds. żywienia. Zalecenia dietetyków nie przekładają się niestety na realną sprzedaż zbóż w Polsce. By zachęcić Polaków do spożywania większej ilości kasz, makaronów, mąk, czy płatków śniadaniowych, już po raz drugi z inicjatywy KFPZ ruszył program popularyzujący spożycie tych produktów.

– Pieczywo, mąka, kasza, płatki, makarony różnego rodzaju – te produkty mogą stanowić smaczną podstawę każdego posiłku. Odpowiednio zbilansowana dieta, w tym regularne spożywanie produktów zbożowych, pomaga w codziennej trosce o nasze zdrowie komentuje dietetyk Ania Jelonek.

chleb / zboże

Polacy jedzą coraz mniej chleba i produktów zbożowych.

W ramach kampanii udostępniane będą m.in. przepisy na smaczne potrawy, których podstawą są przetwory zbożowe.

– Zaobserwowaliśmy, że Polacy nie mają pełnej wiedzy na temat właściwości produktów zbożowych. Mamy nadzieję, że zaplanowane przez nas w ramach kampanii działania wymiernie się do tego przyczynią. Dodatkowo chcemy też pokazać, że produkty zbożowe są po prostu niezwykle smaczne i mogą być podstawą wielu fantastycznych przepisów – mówi Joanna Tomaszewska, Dyrektor Biura Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

Podczas kampanii, która potrwa do sierpnia 2016 r., działać będzie m.in. oficjalny blog programu, dostępny na stronie KFDZ. Akcję wspierać będą popularni blogerzy i niezależni eksperci. Warto również wspomnieć, że program Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Źródło: KFPZ

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Tematy w komentarzach
0 Odpowiedzi na temat
0 Obserwujący
 
Najczęściej komentowany komentarz
Najgorętszy wątek komentarza
1 Komentuj autorów
marta Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
marta
Gość
marta

Polacy mają bardzo dobrą wiedzę,na temat zbóż.przez opryski zboże jest zatrute,do tego skupy żądają ,zeby było jak najwięcej glutenu,kiedyś zboże było bez glutenu,bez oprysków,jak mama upiekła chleb to zapach roznosił się po wsi,a teraz jak upiekę to w mieszkaniu nie pachnie ,