Seria M7003 – Reportaż filmowy z testów nowej Kuboty

Marka Kubota zademonstrowała nową serię ciągników rolniczych M7003. To mocne traktory z przedziału 130 KM – 175 KM. Charakteryzuje je wydajność pracy oraz szczególna jakość wykonania. Jak sprawdza się japońska technologia? Sprawdzamy w testach.
W celu uzyskania informacji o nowym produkcie, najlepiej szukać u źródła. Właśnie dlatego odwiedziliśmy firmę Agromat na Dolnym Śląsku, która jest autoryzowanym dilerem maszyn rolniczych i towarzyszących marki Kubota. Dzięki uprzejmości dilera sprawdziliśmy japońską nowość. O kilka słów na temat silnika, a także innych elementów wyposażenia nowej serii M7003 poprosiliśmy Jakuba Czerwiaka, który jest specjalistą ds. produktu w firmie Kubota.
Spis treści
Trzecia generacja serii M7
Wszystkie trzy modele czterocylindrowych ciągników serii M7003 wyposażone są w ten sam silnik. Jest to przemyślane posunięcie, ponieważ usprawnia obsługę oraz serwisowanie maszyn. Jakie inne cechy warto wymienić u nowego flagowca marki Kubota? Zapytaliśmy o to specjalistę do spraw produktu – Jakuba Czerwiaka.
– Dziś mamy przyjemność zaprezentować państwu ciągnik z serii M7 w trzeciej już odsłonie. Ciągnik o mocy 170 koni mechanicznych, z przekładnią powershift, która w standardzie oferuje 54 przełożenia do przodu i 27 do tyłu wraz z reduktorami biegów pełzających – tłumaczy Jakub Czerwiak. – Seria M7003 wyposażona jest w 4-cylindrowy silnik japońskiego producenta firmy Kubota o pojemności ponad 6 litrów. Ponadto silnik ten spełnia surową normę emisji spalin Euro V. Do wyboru mamy też dwa warianty przekładni, przekładnia typu powershift lub przekładnia bezstopniowa – dodaje specjalista.
Seria M7003 posiada silnik w trzech wariantach mocowych, 130, 150, a także 170 koni mechanicznych z funkcją Power Boost.
Seria M7003 posiada funkcjonalną kabinę
Przenieśmy się do kabiny ciągnika Kubota M7173. Seria M7003 zadbała o komfort i przestronność, dlatego nawet prowadzenie wywiadu wewnątrz kabiny to nie problem. – Kabina oparta jest na 4 słupkach i oferuje aż 6 m2 przeszklonej powierzchni. Dlatego mamy panoramiczny widok w każdym kierunku – wyjaśnia Jakub Czerwiak. Co natomiast z amortyzacją? Jak wpływa na pracę operatora? – Pneumatyczna amortyzacja kabiny w połączeniu z amortyzacją przedniej osi znacząco zwiększa komfort jazdy. Amortyzacja przedniej osi dostosowuje stopień tłumienia w oparciu o obciążenie na przednim i na tylnym TUZ-ie.
Innowacyjne wyposażenie
Co jeszcze oferuje Kubota w swoim nowy flagowcu? – Kolejną nowością w modelach premium jest funkcja Multispeed Steering Control, która pozwala na zredukowanie ilości obrotów koła kierownicy. Dzięki trzem trybom pracy możemy dostosować układ kierowniczy w zależności od wykonywanego zadania.
Jednak to nie koniec ulepszeń, ponieważ seria M7003 oferuje przekładnię typu powershift z nową funkcją Xpress Restart. Według Jakuba Czerwiaka, pozwala ona na wysterowywanie sprzęgła głównego jazdy poprzez pedał hamulca. Ta funkcja na pewno wzbudzi zainteresowanie wśród potencjalnych użytkowników. Na zakończenie specjalista mówi: – Układ hydrauliczny modeli premium zyskał nową funkcję Swap Valve, która pozwala na dowolną zamianę rozdzielaczy hydraulicznych dając tym samym operatorowi optymalny komfort działania.
Wiemy, że nową serię ciągników Kubota M7003 można testować u autoryzowanych dilerów marki. Wcześniej należy umówić się na testy, informacje Kubota seria M7003