Wielton podbija Europę

Wielton podbija Europę

6 sierpnia 2015 r. Wielton przejął wybrane aktywa od spółki Compagnia Italiana Rimorchi, w tym wiodące marki Merker, Viberti i Cardi.

6 sierpnia 2015 r. Wielton, największy w Polsce i jeden z wiodących europejskich producentów naczep i przyczep, przejął wybrane aktywa od spółki Compagnia Italiana Rimorchi, w tym wiodące włoskie marki Merker, Viberti i Cardi oraz wybrane maszyny i urządzenia, bazy klientów i know-how produktów.

W następstwie transakcji Wielton w perspektywie 2 lat podwoi moce produkcyjne przy jednoczesnej poprawie wydajności zakładów. Klienci Wieltonu otrzymają dostęp do najwyższej jakości produktów powstałych z wykorzystaniem innowacyjnych dla branży technologii. Zakup aktywów Compagnia Italiana Rimorchi otwiera grupie Wielton drogę do zdobycia pozycji 3 największego europejskiego producenta naczep.

wielton

Foto: Wielton

– Portfel Wieltonu powiększył się dziś o wiodące włoskie marki, których potencjał sprzedażowy otwiera drogę do zdobycia kolejnych europejskich klientów. W oparciu o przejęte maszyny i urządzenia podwoimy moce produkcyjne i poprawimy wydajność zakładów. Rozbudowany nowoczesny park maszynowy w połączeniu z zapleczem inżynieryjnym i naukowym w Centrum Badań i Rozwoju to także początek kolejnej rewolucji technologicznej w spółce. Dzięki temu zaoferujemy klientom innowacyjne rozwiązania techniczne i nową jakość produktów. To ugruntuje naszą przewagę konkurencyjną na rynku – mówi Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.

Wiodące włoskie marki w portfelu grupy Wielton

W ramach transakcji Italiana Rimorchi s.r.l. włoska spółka zależna Wieltonu przejmie od Compagnia Italiana Rimorchi w upadłości wiodące włoskie marki Merker, Viberti oraz Cardi. Marki te od blisko 100 lat są we Włoszech synonimem jakości i niezawodności. Ich udział w rynku włoskim sięgnął w najlepszym okresie aż 20%. Obecny wyjściowy potencjał sprzedażowy zakupionych marek szacowany jest na ok. 15–20% udziału w rynku włoskim.

Wielton

Foto: Wielton

Wśród aktywów produkcyjnych zakupionych przez Wielton są m.in. zautomatyzowane linie spawalnicze, w pełni automatyczna linia do zabezpieczania antykorozyjnego w technologii KTL, magazyn do wysokiego składowania oraz linie montażowe. Nabywane aktywa odzwierciedlają pełny proces technologiczny, który pozwalał na osiągniecie w zakładzie w Pescarze wolumenu produkcyjnego dochodzącego do 25 tys. sztuk pojazdów rocznie.

Wielton goes Europe

Wśród aktywów produkcyjnych zakupionych przez Wielton są m.in. zautomatyzowane linie spawalnicze, w pełni automatyczna linia do zabezpieczania antykorozyjnego w technologii KTL, magazyn do wysokiego składowania oraz linie montażowe.

W maju br. Wielton przejął francuską spółkę Fruehauf, wiodącego producenta naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych z 40% udziałem w kluczowym segmencie rynku naczep we Francji. Firma zatrudnia ponad 500 osób i produkuje rocznie ponad 4 tys. naczep.

Fruehauf posiada nowoczesny zakład produkcyjny w Auxerre we Francji, a odbiorcami produktów są klienci w Europie, w tym głównie we Francji. Partnerstwo z firmą Fruehauf oraz przejęcie czołowych włoskich marek od Compagnia Italiana Rimorchi otwiera drogę do zdobycia pozycji 3 największego europejskiego gracza na rynku naczep.

– Przejęcie aktywów Compagnia Italiana Rimorchi to drugi – po partnerstwie z francuskim liderem rynku, firmą Fruehauf – przełomowy projekt Wieltonu w bieżącym roku. Przed nami wiele wyzwań związanych z integracją wszystkich kluczowych aktywów w jeden organizm w ramach grupy Wielton. Jesteśmy jednak bardzo dobrze przygotowani do tego projektu. Jestem przekonany, że to najlepszy czas dla dalszego rozwoju Wieltonu – podkreśla Prezes Golec.

wielton

Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w kraju oraz zagraniczni dilerzy pojazdów ciężarowych, rolniczych i naczep.

Wielton jest obecny na ponad 35 rynkach, w Europie, Azji i Afryce, gdzie wypracował przewagę konkurencyjną w segmentach wywrotek i zestawach wysokogabarytowych, dzięki stałemu wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań. Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w kraju oraz zagraniczni dilerzy pojazdów ciężarowych, rolniczych i naczep. W szczególności klientami grupy są firmy z Rosji, Ukrainy, Białorusi, Norwegii, Węgier, Litwy, Łotwy, Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Estonii, Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Słowenii oraz Serbii. Zarząd zakłada również ekspansję zagraniczną w Europie, szczególnie w krajach sąsiedzkich. W planach jest ekspansja w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.

Większe zaplecze produkcyjne, więcej innowacji w ofercie

wielton

Foto: Wielton

W następstwie dwóch transakcji, po realizacji całej inwestycji, spółka powiększy znacząco bazę produkcyjną, co przełoży się na podwojenie mocy produkcyjnych. W oparciu o obecne i przejęte aktywa produkcyjne Wielton może osiągnąć w  perspektywie 2 lat potencjał produkcyjny w wysokości ponad 16 tys. sztuk, a w kolejnych latach do 25 tys. sztuk rocznie. W związku z unowocześnieniem zakładów i optymalizacją procesów produkcji po wdrożeniu zakupionych maszyn Zarząd zakłada długoterminowo wzrost wydajności i obniżenie kosztów produkcji.

W planach na najbliższy rok jest pogłębianie kompetencji w zakresie badań i rozwoju (R&D). W mającym powstać jeszcze w tym roku Centrum Badawczo-Rozwojowym w Wieluniu zatrudnienie znajdzie kilkudziesięciu inżynierów.

Wielton

Foto: Wielton

Wielton S.A. ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego, co pozwala działać mu jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu będzie jedyna w tej części Europy stacja do całopojazdowego badania naczepy. Stanowisko to pozwoli na przeprowadzenie badań symulacyjnych pojazdu odzwierciedlających realne warunki panujące podczas eksploatacji na drodze. Możliwe będzie zrealizowanie badań trwałości pojazdu w taki sposób, aby zminimalizować, lub wręcz wykluczyć ryzyko powstania usterki u klienta.

W czerwcu br. spółka otworzyła również Biuro Projektowe w Parku Naukowo-Technologicznym Technopark Gliwice. Biuro projektowe będzie wspierać transfer innowacyjnych technologii z Politechniki Śląskiej do biznesu i zwiększać konkurencyjność Wieltonu. Innowacyjność rozwiązań produktowych zapewni spółce trwałą przewagę konkurencyjną na rynkach europejskich.

Jak zepsuć ciągnik? Krótki poradnik

Oto krótki poradnik o tym, jak zepsuć traktor. Co warto wiedzieć?

4 lipca 2018

Massey Ferguson legendą na polskiej wsi

Zapoczątkowana przez naszych dziadków i ojców legenda Massey Fergusona na polskiej wsi trwa do dziś.

8 lipca 2018

Rynek ciągników w czerwcu ze wzrostami

W czerwcu tablice rejestracyjne otrzymały 832 nowe i 1246 importowanych ciągników. Sprawdź, jakie modele cieszyły się popularnością.

6 lipca 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close