Biznes jabłkowy — top 5 trendów zwiększających popularność jabłek

Biznes jabłkowy znajduje się obecnie na rozdrożu, a kierunek w którym podąży ukształtuje jego przyszłość. Dlatego warto wiedzieć jak będą rozwijać się trendy. Poniżej przedstawimy 5 najważniejszych czynników, które zdaniem Franka Döschera z firmy Elbe-Obst będą kształtować branżę jabłkową w Niemczech.
Biznes jabłkowy ma być zdeterminowany przez kilka czynników, które już obecnie odgrywają ważną rolę w zwiększaniu popularności świeżych jabłek wśród konsumentów. Pięć najważniejszych trendów które wpłyną na branżę w roku 2022 to: regionalność, zrównoważone opakowania, przekąski, stare odmiany i zdrowie.
Spis treści
Biznes jabłkowy a regionalność
Coraz większym powodzeniem będą się cieszyły produkty lokalne. Przykładem w tej kategorii jest nowa odmiana jabłek-Fräulein, którą obecnie uprawia się w całych Niemczech. To jabłko, które odpowiada obecnym preferencjom smakowym konsumentów. Dzięki niemu niemieccy sadownicy mogą rozwijać koncepcję regionalności w handlu żywnością, oferując je na cotygodniowych targach.
Zrównoważone opakowania
Społeczeństwo wymaga również, aby biznes jabłkowy oferował produkty zrównoważone. Dotyczy to już w znacznym stopniu afery produkcyjnej, ale obecnie jest to również konieczne w przypadku opakowań. Nie wszyscy konsumenci chcą kupować produkty luzem, z różnych powodów. Opakowania Blitzmatic stanowią dobre rozwiązanie sytuacji. W mniejszych lub większych opakowaniach zawierających od jednego do czterech jabłek, w zależności od odmiany i wielkości – są one dostępne dla sprzedawców detalicznych.
Przekąski
Wielu konsumentów jest obecnie w ciągłym ruchu i wymaga elastyczności w działaniach. Ten trend zaspokajają i wspierają jabłka Rockit. To mini jabłko jest nie tylko łatwe w transporcie ze względu na swój rozmiar, jędrność i sposób pakowania. Ponadto może być spożywane w całości dzięki nierozwiniętemu rdzeniowi. Jest to odmiana słodka, a więc znajduje szeroką grupę docelową.
Stare odmiany
Stare odmiany zawsze były i są modne, a także pożądane przez konsumentów, w szczególności przez starszą grupę docelową. W tym zakresie działają sadownicy z regionów Elbe-Obst lub Altes Land może dostarczać do handlu spożywczego takie odmiany, jak Red Boskoop czy Holsteiner Cox.
Biznes jabłkowy dla zdrowia
Jedno jabłko dziennie… – to wyrażenie często pojawia się, gdy mowa o korzyściach płynących z jedzenia jabłek. Jabłka powinny być stałym elementem zrównoważonej i zdrowej diety. Ponadto mogą stać się wręcz żywnością funkcjonalną czego przykładem jest Selstar. To marka jabłek, która jest naturalnym źródłem mikroelementu selenu, który odpowiada m.in. za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i tarczycy.
Reasumując, biznes jabłkowy musi elastycznie odpowiadać na potrzeby konsumentów. Już nie wystarczy wyprodukowanie jabłek, teraz trzeba je jeszcze dobrze ulokować na rynku. Produkcja i sprzedaż owoców po cenie niepokrywającej kosztów produkcji nie jest sposobem na rozwój, wręcz przeciwnie
link: http://www.fruitnet.com
