Gruszka Konferencja – teraz także w kolorze czerwonym

Gruszki cieszą się popularnością wśród klientów zarówno w Polsce, w całej Europie, jak i za jej granicami. A odmianą znajdującą się na podium popularności, której uprawy zajmują w Europie największy areał, jest Konferencja. A teraz do konsumentów trafi nowość – gruszka Konferencja o czerwonej skórce.
Gruszka Konferencja o czerwonej skórce to wynik wieloletnich prac belgijskich hodowców. Wykorzystali oni potencjał uzyskanej odmiany do uczynienia jej odmianą klubową oferowaną pod brandem Red Conference®. Owoce tej odmiany miały w tym sezonie swój debiut na światowych rynkach. Za jej rozpowszechnienie odpowiada grupa Belgische Fruitveiling (BFV). Ma ona duże doświadczenie w marketingu owoców klasy premium, w szczególności gruszek.
Spis treści
Czym charakteryzuje się czerwona gruszka Konferencja?
Gruszka Konferencja o czerwonej skórce to stabilny mutant odmiany o zielonych owocach. Drzewa pod względem technologii uprawy, trwałości owoców nie różnią się od tradycyjnej, zielonej Konferencji. Czerwona różni się od formy wyjściowej nieco większą wydajnością a także słodszym smakiem owoców i delikatniejszym aromatem. Sposobów przechowywania owoców jest taki sam dla obu form barwnych.
Debiut czerwonej Konferencji
Czerwona gruszka Konferencja miała w tym roku swój debiut. Grupa BFV szczególny nacisk położyła na promocję na najważniejszym dla niej rynku chińskim, gdzie współpracuje z Dole China. Doskonałą okazją do prezentacji nowej marki owoców były czwarte targi „China International Import Expo” (CIIE). Odbyły się one 5-11 listopada 2021 r.
Pierwsza dostawa czerwonej Konferencji trafiła do Szanghaju, gdzie podjęto intensywne działania promocyjne połączone z degustacjami nowych owoców.
Przedstawiciele belgijskiej grupy przewidują, że sprzedaż gruszek odmiany Konferencja z tego kraju na chińskim rynku w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie o ponad 300%. Tym bardziej, że do udziału w tym wzroście z pewnością przyczynią się nowe gruszki o czerwonej skórce.
Reasumując, wprowadzenie na rynek nowej marki wysokiej jakości owoców, jaką jest Red Conference®, pozwoli belgijskim a także holenderskim sadownikom na ugruntowanie się na pozycji kluczowych dostawców gruszek na globalnych rynkach. Wiąże się to z tym, że Konferencja ma uznaną pozycję w świadomości konsumentów. To może ułatwić wejście nowej marki na rynki. Ponadto nowy kolor może wzbudzić zainteresowanie tych klientów, którzy poszukują nowych doznań lub niechętnie sięgających po tradycyjne zielone lub żółte gruszki.
źródło: fruitnet.com, freshplaza.com
