John Deere: pakiety pogwarancyjnej ochrony maszyn

Firma John Deere przygotowała dla swoich klientów 2 pakiety ochrony pogwarancyjnej oraz kontrakt obsługowy PowerGard Maintanance. To nowość na polskim rynku sprzętu rolniczego.
– Pakiety PowerGard Protection oraz PowerGard Protection Plus dotyczą nowych maszyn – powiedział nam Piotr Dziamski z firmy John Deere Polska. – Na używane maszyny można zakupić pakiet obsługowy PowerGard Maintance.
Zastosowanie pakietów PowerGard Protection oraz PowerGard Protection Plus możliwe jest tylko w przypadku maszyn John Deere napędzanych własnym silnikiem, w tym maszyn komunalnych oraz dodatkowo ładowaczy czołowych i zespołów żniwnych do kombajnów zbożowych.

Pakietami mogą zostać objęte różne maszyny marki John Deere, w tym m.in. kombajny. (Foto: AgroFoto.pl, Radekk)
– Pakiety PowerGard Protection i Protection Plus umożliwiają klientom rozszerzenie okresu ochrony producenta poza ten, który obejmuje standardowa gwarancja – wyjaśnia Piotr Dziamski. – Każdy z tych pakietów jest związany z kontraktem obsługowym PowerGard Maintanance. Kontrakt zapewnia klientowi profesjonalne wykonanie przeglądów zgodnie z zaleceniami producenta z wykorzystaniem oryginalnych części i materiałów eksploatacyjnych u dilera John Deere. Okres kontraktu obsługowego PowerGard Maintanance trwa co najmniej tak długo, jak okres ochrony PowerGard Protection lub Protection Plus.
– Klient, wykupując określony pakiet ochrony pracy maszyny, jak również kontrakt obsługowy, ma możliwość wynegocjowania bardzo atrakcyjnych cen oryginalnych części, materiałów eksploatacyjnych i robocizny podczas przeglądów – mówi z kolei Stanisław Wolski, Dyrektor Serwisu w John Deere Polska.
Pakiety PowerGard Protection oraz PowerGard Protection Plus obejmują te naprawy w drugim i kolejnych latach, na które został wykupiony dany pakiet. Pakiety mogą obowiązywać maksymalnie do 5 lat od dnia zakupu maszyny lub do 5000 godzin w zależności od tego, co pierwsze wystąpi.
W jaki sposób można zakupić taki pakiet? Czy jest on standardowo oferowany przez dilerów firmy, czy też rolnik kupujący maszynę sam musi o to zapytać?
Klient, wykupując określony pakiet ochrony pracy maszyny, jak również kontrakt obsługowy, ma możliwość wynegocjowania bardzo atrakcyjnych cen oryginalnych części.
– Obecnie prowadzimy szkolenia dla zespołów handlowych dilerów i większość z nich powinna oferować pakiety bez potrzeby dopytywania się przez klientów, ale nie mogę zapewnić tego, że w każdym przypadku tak będzie – mówi Piotr Dziamski. – W tygodniu przed świętami został sprzedany pierwszy Pakiet PowerGard Protection Plus przez dilera John Deere – firmę Fricke Maszyny Rolnicze.
Jak informują przedstawiciele firmy John Deere, PowerGard Protection obejmuje: silnik, przekładnię, układ kierowniczy, hamulce i ramę. Pakiet z plusem w nazwie dodatkowo chroni układ hydrauliczny i elektryczny, osprzęt zasilania silnika oraz kabinę.
Największą korzyścią płynącą z pakietów jest to, że ochrona pracy maszyny sięga aż do 5 lat, a naprawy wykonywane są za pomocą oryginalnych części i przy odsprzedaży maszyny ma ona wyższą wartość na rynku wtórnym.
Co istotne pakiety PowerGard Protection i Protection Puls są przypisane do maszyny, a nie do jej właściciela. Jeśli rolnik z jakichkolwiek powodów zdecyduje się sprzedać maszynę w czasie obowiązywania pakietu, przejdzie on automatycznie na kolejnego właściciela.