Mity dotyczące mięsa drobiowego – KRD chce je obalić
Krajowa Rada Drobiarstwa startuje z kampanią pod hasłem: ,,FAŁSZ W… Kurza”, której celem jest sprostowanie nieprawidłowych informacji na temat spożywania drobiu. KRD chce obalić mity dotyczące mięsa drobiowego, które mówią o jego szkodliwości, a także o negatywnym wpływie na nasz klimat.
Spis treści
Mity dotyczące mięsa drobiowego oraz niezrozumiały atak na branżę drobiarską
Krajowa Rada Drobiarstwa przyznaje, że od pewnego czasu można spotkać się z nieprawdziwymi informacjami na temat spożywania mięsa drobiowego. Mity dotyczące mięsa drobiowego i samego sektora drobiarskiego dotyczą przede wszystkim:
- „faszerowania” kurczaków antybiotykami
- podawania hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków
- kiepskich warunków chowu panujących na fermach
Atak na branżę drobiarską trwa już już od jakiegoś czasu, a konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że podawane informacje nie mają żadnych dowodów.
Wspomina o tym również prezes KRD – IG Dariusz Goszczyński:
,,Branża drobiarska od kilku lat jest celem ataków różnych organizacji. W swoich działaniach przedstawiciele oraz zwolennicy tego typu ruchów atakują, niejednokrotnie agresywnie, producentów mięsa drobiowego. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tego typu przekazy nie są poparte żadnymi naukowymi dowodami, i bazują one na błędnych stereotypach niemających zbyt wiele z rzeczywistością.”
Rusza kampania która ma zwiększyć świadomość społeczeństwa
KRD chce obalić mity dotyczące mięsa drobiowego, dzięki kampanii edukacyjno – informacyjnej. Ważnym elementem tej kampanii jest strona internetowa dobrydrob.pl.
W tym miejscu konsumenci mogą znaleźć wiarygodne informacje oparte na wypowiedziach ekspertów. Ponadto, każdy odbiorca korzystając z tego portalu może poznać rzetelne i sprawdzone informacje na temat mięsa drobiowego.
Polska jako główny producent drobiu w UE
Na koniec warto podkreślić, że polski sektor drobiarski dynamicznie rozwija się, głównie ze względu na rosnącą pozycję lidera. Na dodatek, drobiarstwo jest ważną gałęzią sektora rolno – spożywczego, dlatego KRD chce odczarować niezgodny ze stanem faktycznym wizerunek polskiego mięsa drobiowego.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się pod podanym linkiem – FAŁSZ W…KURZA – Nowa kampania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
O drobiarstwie pisaliśmy już wcześniej w odniesieniu do kryzysu związanego z COVID-19. Można o tym przeczytać w artykule – Drobiarstwo w Polsce a koronawirus.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!