„Test wiedzy mechanika” — poznaliśmy najlepszych mechaników Kubota

Już po raz drugi marka Kubota zorganizowała „Test wiedzy mechanika”. To unikatowa inicjatywa japońskiego producenta ciągników i maszyn rolniczych, który nieprzerwanie podnosi kwalifikacje i poszerza wiedzę zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych. Wszystko po to, by zapewnić użytkownikom japońskiej marki najlepszą obsługę. Niedawno poznaliśmy laureatów drugiej edycji tego przedsięwzięcia.
„Test wiedzy mechanika” to przedsięwzięcie zorganizowane przez markę Kubota w celu podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych.
Spis treści
Idea „Testu wiedzy mechanika”
Pojawiła się z potrzeby wyjścia naprzeciw oczekiwaniom użytkowników marki Kubota. Mianowicie ten producent chce zapewnić najwyższą jakość serwisu. Ponadto związaną z tym potrzebę użytkowania oryginalnych części zamiennych Kubota oraz materiałów eksploatacyjnych — czytamy w informacji zamieszczonej na portalu traktorykubota.pl.
Całe przedsięwzięcie podzielone jest na dwa etapy. W pierwszym uczestnicy muszą ukończyć specjalistyczne kursy związane z różnymi elementami pracy serwisu. Natomiast w drugim rozwiązują test, który prowadzony jest w dwóch kategoriach — ground care i agro.
Pierwsza edycja „Testu wiedzy mechanika”

W kategorii ground care „Testu wiedzy mechanika” wszystkie trzy miejsca zdobyli mechanicy Autoryzowanego Punktu Serwisowego firmy Pilar-Tech z Posądzy
Warto wspomnieć, że również pierwszy „Test wiedzy mechanika” był ukoronowaniem całorocznego cyklu szkoleniowego. Dokładnie odbył się w 2021 r. Do testu pracownicy zgłaszali się samodzielnie i dobrowolnie. A sam sprawdzian wiedzy trzeba było wypełnić online na specjalnej platformie Kubota University, która jest częścią nieprzerwanego procesu szkolenia mechaników Autoryzowanych Punktów Serwisowych.
Co ważne, w teście mogli wziąć udział mechanicy, którzy wcześniej ukończyli specjalistyczne kursy na platformie Kuboty. W pierwszej edycji uczestnicy testu musieli odpowiedzieć na 55 pytań związanych z budową i pracą maszyn Kubota. Każdy z mechaników wybierał poprawną odpowiedź spośród czterech możliwych opcji.
Ostatecznie, uczestnicy testu zaprezentowali wysoki poziom wiedzy, a wyniki testu okazały się bardzo wyrównane.
Czytaj również: Kubota M6001 Utility – traktor z PowerShift
Druga edycja testu
Nie inaczej było w przypadku drugiej edycji „Testu wiedzy mechanika”. Podobnie jak przed rokiem odbywała się ona online. Tak samo, jak

Grzegorz Sadowski (z lewej), specjalista ds. szkoleń technicznych Kubota oraz Piotr Porębski zdobywca pierwszego miejsca w kategorii ground care oraz trzeciego w kategorii agro w Drugiej edycji testu
przed rokiem, konkurs podzielono na dwie kategorie. Pierwsza z nich dla działu serwisu komunalnego (ground care), druga dla działu serwisu rolniczego (agro).
W drugiej edycji mechanicy musieli odpowiedzieć na 40 pytań technicznych dotyczących maszyn Kubota. Czas na udzielenie odpowiedzi był krótki, ograniczony do 20 minut. Oznacza to, iż na jedno pytanie uczestnicy mogli przeznaczyć średnio 30 sekund. Świadczy to o dużej wiedzy mechaników, co z pewnością ucieszy użytkowników maszyn Kubota, którzy powierzają opiekę nad sprzętem takim fachowcom.
W teście wzięło udział aż 80% mechaników z Autoryzowanych Punktów Serwisowych. Najlepsi mechanicy Kubota zostali wyłonieni pod koniec grudnia 2022. W lutym 2023 r. odbyła się uroczystość wręczenia nagród.
— Poziom wiedzy uczestników drugiej edycji testu był wysoki i bardzo wyrównany. O zwycięstwie decydowała więc często szybkość udzielenia odpowiedzi — podkreślił podczas wręczenia nagród laureatom Grzegorz Sadowski, specjalista ds. szkoleń technicznych Kubota.
Laureaci „Testu wiedzy mechanika”

Grzegorz Sadowski z Kubota i Paweł Kolawa, serwisant Pilar-Tech, zdobywca trzeciego miejsca w kategorii ground care
W kategorii ground care wszystkie trzy miejsca zdobyli mechanicy Autoryzowanego Punktu Serwisowego firmy Pilar-Tech z Posądzy. Pierwsze miejsce zdobył pan Piotr Porębski, uzyskując wynik 90% poprawnych odpowiedzi. Również 90% poprawnych odpowiedzi, jednak z odrobinę gorszym czasem udzielania odpowiedzi, uzyskał pan Tomasz Ryński. Zajął tym samym drugie miejsce w kategorii ground care. Natomiast trzecie miejsce, również z wynikiem 90% zdobył Paweł Kolawa. Warto dodać, że pan Piotr Porębski zajął też trzecie miejsce w kategorii agro.
— Pracuję głównie z ciągnikami rolniczymi, ale zajmuję się też maszynami komunalnymi Kubota. Przez siedem lat pracy zdobyłem doświadczenie, które pozwoliło mi na zajęcie pierwszego miejsca testu wiedzy ground care i zajęcie trzeciego miejsca w konkursie Agro. Wysoką lokatę w konkursie uzyskałem również dzięki regularnemu uczestniczeniu w szkoleniach organizowanych przez firmę Kubota — powiedział Piotr Porębski, serwisant z Pilar-Tech.
— Jestem bardzo zadowolony. Dzięki pracy w firmie Pilar-Tech przez piętnaście lat zdobyte doświadczenie i wiedza pozwoliły mi uzyskać bardzo dobry wynik, czyli trzecie miejsce w teście wiedzy mechanika grond care — cieszył się Paweł Kolawa, serwisant Pilar-Tech.
W kategorii agro „Testu wiedzy mechanika” triumfował autoryzowany diler Kubota, firma Kunert Poladowo. Drugie miejsce przypadło autoryzowanemu serwisowi Kubota, firmie ALDO. Na trzecim miejscu uplasował się Pilar-Tech. U tych dilerów można spotkać mechaników o największej wiedzy na temat obsługi ciągników rolniczych Kubota.
Warto jednak podkreślić, że każdy autoryzowany serwis Kubota zatrudnia specjalistów najwyższej klasy. Dzięki temu klienci z pełnym zaufaniem mogą oddawać swoje maszyny w ręce kompetentnych mechaników. Korzystanie z usług autoryzowanych serwisów marki Kubota jest gwarancją niezawodności i trwałości maszyn.