Zetor Major. Ciągnik dla każdego gospodarstwa

Ciągniki Zetor cieszą się niesłabnącą popularnością wśród rolników od kilkudziesięciu lat. Czeski producent ma w ofercie kilka znakomitych konstrukcji, które unowocześniane i modernizowane stają się legendą. Takim klasycznym ciągnikiem o nowoczesnej konstrukcji jest Zetor Major.

Każdy z modeli Majora cieszył się uznaniem rolników. Obecny od prawie 60 lat w każdym wcieleniu znakomicie wpisywał się w potrzeby gospodarstw. Najnowszy Zetor Major to nowoczesny, kompaktowy ciągnik o sporej mocy i mocnej konstrukcji.

Reklama

Zetor Major. Nowy model

zetor major

Połączenie znakomitego i nowoczesnego wyglądu z solidną techniką, oto cecha Zetora Majora.

fot. Zetor

Znakomicie przyjęty, o niebanalnym wyglądzie, nowy Zetor Major z miejsca stał się hitem sprzedaży czeskiej fabryki. Połączenie legendarnej wytrzymałości z prostą i mocną konstrukcją zaowocowało znakomitymi osiągami. O świetny wygląd zadbało włoskie biuro projektowe Pininfarina.

Mocna konstrukcja

Konstrukcja Majora oparta jest na podzespołach solidnej konstrukcji. Nie żałowano na materiale, o czym świadczą spore koła i ogumienie mogące przenosić dużą masę. Jednak mimo dużych kół Major jest niezwykle zwrotny i prowadzi się go przyjemnie. Zawdzięczamy to także rozłożeniu masy ciągnika, co z kolei skutkuje doskonałym uciągiem. Sprawia to, że Zetor Major jest idealnym narzędziem do prac polowych, w transporcie, jak i w ciasnych pomieszczeniach gospodarczych przy chowie bydła i trzody chlewnej.

Major. Dobre opinie użytkowników

Opinie użytkowników Majora jednoznacznie świadczą o trwałości i mocnej konstrukcji ciągnika. Zastosowanie mocnego 75-konnego silnika o pojemności 2,9 l było dobrym posunięciem czeskich inżynierów. Jego parametry i budowa nakierowane są na uzyskanie wysokich parametrów przy niskim zużyciu paliwa. W układzie wydechowym zastosowano najprostsze rozwiązanie: katalizator spalin DOC. Upraszcza to konstrukcję i obniża koszty serwisowania.

silnik zetor

Moc i dynamika przy niskim zużyciu paliwa – cechy silnika Majora.

fot. Zetor

Oszczędny napęd

Czterocylindrowy silnik w układzie Common Rail cechuje się także niskim apetytem na paliwo. Spalanie Zetora Majora wpływa na niskie koszty eksploatacji tego ciągnika. Serwis ogranicza się do przeglądów i wymiany olejów.

Łatwa obsługa ciągnika dotyczy także skrzyni przekładniowej. Jej przełożenia wpływają na efektywność siły uciągu i na spalanie. Ciągniki Major dostępne są w dwóch wersjach: CL i HS. Już podstawowy model Major CL (Classic) posiada czterobiegową przekładnię o 3-stopniowym reduktorze (12×12). Major HS posiada także dwustopniowy wzmacniacz momentu obrotowego oraz elektrohydrauliczny rewers. Co przekłada się na przełożenia 24×12. Tak wyposażony ciągnik potrafi rozwinąć prędkość do 40 km/h, co doskonale sprawdzi się w transporcie.

Właściwości polowe

ciągnik na polu

Znakomite właściwości polowe w kompaktowym Majorze sprawdzają się w każdych warunkach.

fot. Zetor

Nie sposób też Majorowi odmówić znakomitych właściwości polowych. Napęd na obie osie, 75 koni mocy i 300 Nm momentu obrotowego generowanych przez silnik sprawdzi się w czasie ciężkich prac polowych.

Zdolność udźwigu 3300 kg (Major HS) sprawia, że model ten znajduje zastosowanie jako ciągnik główny w małych gospodarstwach. A wyposażony w tak niezbędne dziś narzędzie jak ładowacz będzie znakomitym ciągnikiem pomocniczym w średnich i dużych. Rozbudowana hydraulika, znak szczególny ciągników Zetor, wyposażona jest w 3-sekcyjny rozdzielacz (Major HS) i wolny spływ oleju. Pozwala to na sterowanie i szybką agregację dodatkowym sprzętem i narzędziami podłączanymi przez nawet sześć szybkozłączy.

Wygoda obsługi

hydraulika ciągnika

Jak każdy Zetor i Major dysponuje silną i trwałą hydrauliką.

fot. Zetor

Nowy Zetor Major wyznaczył też wysokie standardy w dziedzinie bezpieczeństwa pracy. Konstrukcja spełnia wysokie normy bezpieczeństwa operatora i zapewnia doskonałe warunki pracy. Nowoczesna i przestronna kabina jest dobrze wentylowana przez system filtrów i klimatyzacji. Spory luk dachowy sprawia, że praca z ładowaczem jest bezpieczna i efektywna. Wyciszenie spełnia europejskie normy w tym zakresie, a radio uprzyjemni pracę.

Fotel operatora zapewne zaskoczy każdego użytkownika. Jest nadzwyczaj obszerny i wygodny. Wyposażone w pas bezpieczeństwa, amortyzowane i obrotowe siedzisko wykonane jest z wytrzymałej tapicerki z wieloletnią trwałością.

Komfort użytkowania

fotel kierowcy

Jak na kompakt Major zapewnia wygodę i przestronność. Duży plus za obszerny fotel kierowcy.

fot. Zetor

Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy sprawia, że dopasowanie jej do operatora jest proste. Wszystkie dźwignie i przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Duża ilość schowków zapewni utrzymanie porządku. Zaletą jest także homologowane siedzisko pasażera.

Niewątpliwą zaletą Majora jest też czytelny wyświetlacz na desce rozdzielczej. Zapewnia on odczyty parametrów ciągnika i zdecydowanie wpisuje się w nowoczesny charakter całej konstrukcji czeskiego ciągnika.

Technika i jakość za rozsądną cenę

Prosta technika i mocne podzespoły nie odbierają Majorowi niewątpliwej urody. Zetor Major CL 80, bo tak brzmi jego pełna nazwa, to bez wątpienia ładny ciągnik. Wyróżnia się wśród konkurencyjnych modeli zarówno wyglądem, jak i parametrami.

Major zawsze cieszył się w naszym kraju doskonałą opinią ciągnika mocnego i wytrzymałego. Połączenie tych cech wcale nie musi kosztować więcej, niż się spodziewamy. Zetor zawsze dobrze kalkulował swoje ciągniki do możliwości i zasobności polskich gospodarstw.

Znakomite warunki gwarancji, łatwość serwisowania i dostępność tanich części zamiennych sprzyjały sprzedaży czeskiego Zetora w naszym kraju. Poza tym Zetor kusi promocjami na swoje ciągniki. Także i teraz. Zetor Major to doskonały przykład połączenia tradycji z nowoczesnością. I nie musi być ona droga i kosztowna w utrzymaniu, co od lat udowadnia nam czeski producent.

Tu dowiesz się więcej o specyfikacji technicznej Zetora Major.

Zachęcamy również do obejrzenia naszej galerii Zetor Major.

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze
  1. kamil pisze:

    a potem taki zużyty katalizator do skupu np. tomkat i wiecie jak fajnie można na tym zarobić ? no zależy jaka jest zawartość mnolitu ale mimo wszystko super sprawa!