Razem możemy zmienić rynek ziemniaka!

Download PDF

Ponad 200 producentów, przetwórców, handlowców i ekspertów związanych z branżą ziemniaczaną w Polsce debatowało na II Forum Ziemniaczanym.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Polski Ziemniak, SKW Marketing, ministerstwa rolnictwa, administracji rządowej, Banku Zachodniego WBK i firmy analitycznej Martin & Jacob debatowało nad problemami branży ziemniaczanej w naszym kraju i nad tym, co można zmienić, żeby poprawiła się sytuacja na polskim rynku ziemniaka.

Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Polski Ziemniak wraz z SKW Marketing. Patronat honorowy nad forum objęło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a wśród patronów medialnych znalazła się nasza redakcja: agroFakt.

Głównym celem – zjednoczenie

Głównym celem II Forum Ziemniaczanego, które odbywało się od 22 do 23 listopada br. w Hotelu Ossa Congress & SPA koło Rawy Mazowieckiej, było zjednoczenie wszystkich podmiotów branży: producentów, przetwórców i handlowców.

– Podjęliśmy działania zjednoczenia producentów, przetwórców i handlowców, gdyż każda z tych grup działała oddzielnie – stwierdził podczas forum Andrzej Ostrowicz, prezes Stowarzyszenia Polski Ziemniak (SPZ) i prezes firmy Bugaj Sp. z o.o. Udało nam się zjednoczyć branżę. To jest pierwszy, malutki krok – dodaje.

– Musimy wspólnie walczyć na rynku europejskim, z którego jesteśmy jak na razie „wypchnięci”, ale ten rok pokazuje, że jesteśmy potrzebni na tym rynku stwierdził dla agroFaktu prezes Ostrowicz.

Dodaj komentarz