Pora na pomidora: 5 edycja kampanii społeczno-edukacyjnej
Kampania Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców ma już 5 edycję. Jej zadaniem jest przypominanie rodzicom i ich dzieciom, jak odżywiać się we właściwy sposób. Akcja ma również przekonać Polaków do regularnego jedzenia polskich produktów, wyprodukowanych przez naszych rolników.
W ramach kampanii przedszkola i szkoły podstawowe z całego kraju biorą udział w programie edukacyjnym i poszerzają swoją wiedzę na temat zdrowych produktów i wprowadzania ich do codziennej diety. Nad wszystkim czuwa m.in. specjalista ds. żywienia.
– Kompletna i zrównoważona dieta dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Spożywanie 5 porcji owoców i warzyw dziennie jest łatwym oraz skutecznym sposobem na uzupełnienie potrzebnych witamin i minerałów. Takie porcje możemy wkomponować w śniadanie, obiad, przekąskę czy kolację naszego dziecka, co przyczyni się do jego prawidłowego rozwoju i funkcjonowania całego organizmu – mówi ekspert kampanii Pora na pomidora Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska.
W ramach akcji w całym kraju odbywają się także konkursy internetowe i warsztaty warzywno-owocowe dla dzieci. Ekspertów kampanii można spotkać również podczas pikników, imprez plenerowych i happeningów.
Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!