Sprzedaż alkoholi systematycznie rośnie

Kolejny wzrost zysków w sektorze alkoholi. Polacy coraz częściej sięgają po wina i rodzime cydry. A co lubią pić najbardziej?

Rynek alkoholi w Polsce osiągnął wartość 41 mld zł. Przyszłością branży są produkty premium i niszowe, lokalne marki.

W 2014 r. na pierwszym miejscu, pod względem sprzedaży alkoholi, w Polsce znalazło się piwo – 53% udziału w rynku. Na drugim – z udziałem ok. 42% – uplasowała się wódka, pomimo spadku sprzedaży o ok. 4%. Dynamiczny rozwój w Polsce przeżywa także rynek win: gronowe, wzmacniane i wermuty przynajmniej kilka razy do roku pije już blisko co drugi konsument. W 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln litrów wina o wartości 2,6 mld zł.

Warto także wspomnieć, że podczas trzeciej edycji targów WorldFood Warsaw, która będzie miała miejsce w dniach 19–21 kwietnia 2016 r., po raz kolejny odbędzie się podwystawa Wine&Spirits, na której spotkają się przedstawiciele branży. Z pewnością będzie to okazja do rozmów i wymiany poglądów na temat najnowszych trendów – m.in. rosnącego zainteresowania segmentem premium czy wzrostu popularności trunków takich jak cydr, którego produkcja w ciągu najbliższych 5 lat szacowana jest na 90 mln litrów.

Hubert Kardasz z firmy Intermag zdobywa Krakowskiego Dukata!

Hubert Kardasz, prezes firmy Intermag, został uhonorowany statuetką Krakowskiego Dukata w kategorii menedżer firmy!

30 listopada 2016

Złoty Żuraw Rolnictwa dla Banku BPS

Bank Polskiej Spółdzielczości został nagrodzony tytułem Złoty Żuraw Rolnictwa podczas Centralnych Targów Rolniczych 2016.

28 listopada 2016

Horti Tech już za nami

W Kielcach w dniach 18–19 listopada odbyły się, już po raz drugi, targi branży sadowniczej oraz producentów warzyw Horti Tech.

24 listopada 2016