Sprzedaż alkoholi systematycznie rośnie

Kolejny wzrost zysków w sektorze alkoholi. Polacy coraz częściej sięgają po wina i rodzime cydry. A co lubią pić najbardziej?

Rynek alkoholi w Polsce osiągnął wartość 41 mld zł. Przyszłością branży są produkty premium i niszowe, lokalne marki.

W 2014 r. na pierwszym miejscu, pod względem sprzedaży alkoholi, w Polsce znalazło się piwo – 53% udziału w rynku. Na drugim – z udziałem ok. 42% – uplasowała się wódka, pomimo spadku sprzedaży o ok. 4%. Dynamiczny rozwój w Polsce przeżywa także rynek win: gronowe, wzmacniane i wermuty przynajmniej kilka razy do roku pije już blisko co drugi konsument. W 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln litrów wina o wartości 2,6 mld zł.

Warto także wspomnieć, że podczas trzeciej edycji targów WorldFood Warsaw, która będzie miała miejsce w dniach 19–21 kwietnia 2016 r., po raz kolejny odbędzie się podwystawa Wine&Spirits, na której spotkają się przedstawiciele branży. Z pewnością będzie to okazja do rozmów i wymiany poglądów na temat najnowszych trendów – m.in. rosnącego zainteresowania segmentem premium czy wzrostu popularności trunków takich jak cydr, którego produkcja w ciągu najbliższych 5 lat szacowana jest na 90 mln litrów.

Winiarze muszą złożyć deklaracje o zbiorach!

Do 15 stycznia producenci i przedsiębiorcy wyrabiający wino muszą złożyć deklaracje o tegorocznych zbiorach winogron i produkcji wina.

9 stycznia 2017

Uprawa wiśni: nawożenie i sadzenie drzewek

Uprawa wiśni to dobry pomysł na rozpoczęcie przygody z sadownictwem. Jak sadzić i nawozić drzewka owocowe wiśni?

4 stycznia 2017

Cięcie krzewów: wskazówki

Przycinanie krzewów owocowych jest bardzo ważnym elementem prawidłowej profilaktyki sadu, przy czym nie należy ono do kłopotliwych zabiegów.

3 stycznia 2017