Sprzedaż alkoholi systematycznie rośnie

Kolejny wzrost zysków w sektorze alkoholi. Polacy coraz częściej sięgają po wina i rodzime cydry. A co lubią pić najbardziej?

Rynek alkoholi w Polsce osiągnął wartość 41 mld zł. Przyszłością branży są produkty premium i niszowe, lokalne marki.

W 2014 r. na pierwszym miejscu, pod względem sprzedaży alkoholi, w Polsce znalazło się piwo – 53% udziału w rynku. Na drugim – z udziałem ok. 42% – uplasowała się wódka, pomimo spadku sprzedaży o ok. 4%. Dynamiczny rozwój w Polsce przeżywa także rynek win: gronowe, wzmacniane i wermuty przynajmniej kilka razy do roku pije już blisko co drugi konsument. W 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln litrów wina o wartości 2,6 mld zł.

Warto także wspomnieć, że podczas trzeciej edycji targów WorldFood Warsaw, która będzie miała miejsce w dniach 19–21 kwietnia 2016 r., po raz kolejny odbędzie się podwystawa Wine&Spirits, na której spotkają się przedstawiciele branży. Z pewnością będzie to okazja do rozmów i wymiany poglądów na temat najnowszych trendów – m.in. rosnącego zainteresowania segmentem premium czy wzrostu popularności trunków takich jak cydr, którego produkcja w ciągu najbliższych 5 lat szacowana jest na 90 mln litrów.

Restrukturyzacja małych gospodarstw: rusza nabór!

Od 30 marca do 28 kwietnia odbywać się będzie nabór wniosków o premie w wysokości 60 tys. zł na restrukturyzację małych gospodarstw!

16 marca 2017

Kompleksowe wsparcie dla sadowników!

Wiosna to okres wytężonej pracy w sadzie i intensywnych zabiegów ochrony roślin. Jakich agrofagów powinniśmy już szukać w sadach?

24 marca 2017

Konferencja Agrosimex: czy nawożenie azotowe może być niższe?

Przedstawiamy nowości w środkach ochrony roślin, nawozach i nasiennictwie. Sprawdź koniecznie, co dzięki nim zyskasz!

20 marca 2017