Coraz mniejsza sprzedaż jabłek i ziemniaków

Download PDF

Prognozy zapowiadające spadek cen, m.in. jabłek i ziemniaków, przedstawił w swoim raporcie BGŻ BNP Paribas na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Banku przez firmę GfK.

W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób zmieniał się system odżywiania Polaków na przestrzeni ostatnich 15 lat. Okazało się, że chcemy robić zakupy za jak najmniejsze pieniądze, jednocześnie oczekując wysokiej jakości. Poza tym zmieniła się też dieta statystycznego Polaka. W badanym okresie o blisko 50% ograniczył on zakupy ziemniaków.

Choć w 2014 r., po wprowadzeniu embarga przez Rosję i jednoczesnej silnej lokalnej promocji połączonej z niskimi cenami, zanotowano wzrost spożycia jabłek, to i tak w ciągu ostatnich 10 lat ich konsumpcja spadła o 33%.

Nie zmieniła się ilość sprzedanych świeżych owoców i warzyw, jednak klienci coraz częściej wybierają te zapakowane na tackach. Coraz częściej też wybierane są polskie pomidory – tu największą popularnością cieszą się malinowe, śliwkowe oraz koktajlowe.

Z prognoz specjalistów wynika, że jabłka i ziemniaki będą dalej tanieć.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o