Amerykanie lubią polskie masło

Amerykanie lubią polskie masło

Polskie masło może być świetnym towarem eksportowym do USA. Jak należny wykorzystać tę sytuację, by nikt nas nie wyprzedził?

Dobra promocja oraz odpowiednie budowanie marki mogą być sposobem, by polskie masło zdobyło serca amerykańskich konsumentów.

W USA produkuje się ok. 900 tys. ton masła rocznie, z czego 34% w stanie Kalifornia. Spożycie masła w ciągu roku na osobę wynosi 2,5 kg. USA importują masło z 50 krajów, głównie z Irlandii, a także z Nowej Zelandii, Australii, Meksyku i Francji. W 2013 r. wartość amerykańskiego importu masła wyniosła 52 mln dolarów.

Jak ocenia FAMMU/FAPA, polskie masło ma największe szanse spośród towarów nabiałowych na zwiększenie eksportu do USA. W 2013 r. sprzedaliśmy masła na ten rynek za ponad 800 tys. dolarów. Polskie masło różni się od amerykańskiego zarówno smakiem, jak i konsystencją, co jest jego mocną stroną. Zdaniem szefów kuchni, cukierników, piekarzy, polskie masło dużo lepiej sprawdza się w przygotowywaniu wielu potraw, czy robienia ciast, np. na bardzo popularne w USA rogaliki (croissanty).

W USA od niedawna rośnie również zainteresowanie konsumentów niezwykle popularnym w Polsce twarogiem. Polscy producenci powinni starać się więc o zdobycie amerykańskiego rynku także w tym segmencie produktów już teraz, zanim tę niszę eksportową zagospodarują producenci z innych krajów, takich jak Turcja czy Bułgaria, którzy już teraz eksportują twaróg na rynek USA.

Eksport wieprzowiny zwiększa się

Wzrasta opłacalność tuczu trzody chlewnej. Zwiększa się pogłowie trzody chlewnej. Rośnie także import mięsa wieprzowego.

17 października 2017

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij