ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa.

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa. Dzięki takiemu rozwiązaniu to maszyna towarzysząca będzie mogła teraz skutecznie sterować funkcjami ciągnika.

W odróżnieniu od systemów ISOBUS klasy I i II, sterownik elektroniczny ciągnika (ECU) nie tylko przesyła teraz informacje dotyczące ciągnika do swojego odpowiednika w maszynie towarzyszącej, ale również może odbierać polecenia i wykonywać zadania na podstawie danych ze sterownika narzędzia.

Taka wymiana danych operacyjnych i sterujących znacznie podnosi wydajność i opłacalność zespołów obejmujących ciągnik i narzędzie – tłumaczy Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności.

Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin

Szybko przyjmowane standardy

Ponieważ funkcje systemu ISOBUS klasy III nie są jeszcze szeroko dostępne w branży, STEYR może po raz kolejny zajmuje pozycję lidera w technologii. Jednak doświadczenia z wcześniejszymi wersjami systemu ISOBUS klasy I i II pokazały, że tego rodzaju innowacje szybko trafiają do produktów wielu producentów i marek.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności – wyjaśnia Steinmayr.

Tak znaczna automatyzacja pracy pomoże odciążyć operatora w wielu standardowych sytuacjach. Jeśli np. pod uwagę weźmiemy okres zbiorów siana i słomy, będziemy mogli zauważyć, że dzięki automatyzacji prasy będą mogły regulować prędkość jazdy ciągnika do przodu. Dzięki temu po przygotowaniu każdego balotu prasa może spowodować zatrzymać pojazdu i wyrzucić balot. Natomiast w przypadku pras wielkoformatowych system stale monitoruje takie elementy jak podbieracz, układy supłaczy i wirnik, a także prędkość podawania, a także przystosowuje prędkość jazdy do optymalnej wydajności prasy.

Gdyby zwierzęta gospodarskie miały głos w sprawie ciągnika

Gdzie sprzedają się mocniejsze maszyny – w Pieskach czy Kotach? Jakiej marki byłby "ciągnik Noego"?

17 maja 2018

Jaki ciągnik rolniczy wybrałaby zimna Zośka? [INFOGRAFIKA]

Sprawdź, co łączy majowe przymrozki ze sprzedażą ciągników.

15 maja 2018

Rynek ciągników rolniczych na początku maja

W pierwszej dekadzie maja zarejestrowano 174 nowe i 372 importowanych ciągników. Sprawdź, które marki znalazły się w czołówce.

15 maja 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close