ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa.

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa. Dzięki takiemu rozwiązaniu to maszyna towarzysząca będzie mogła teraz skutecznie sterować funkcjami ciągnika.

W odróżnieniu od systemów ISOBUS klasy I i II, sterownik elektroniczny ciągnika (ECU) nie tylko przesyła teraz informacje dotyczące ciągnika do swojego odpowiednika w maszynie towarzyszącej, ale również może odbierać polecenia i wykonywać zadania na podstawie danych ze sterownika narzędzia.

Taka wymiana danych operacyjnych i sterujących znacznie podnosi wydajność i opłacalność zespołów obejmujących ciągnik i narzędzie – tłumaczy Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności.

Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin

Szybko przyjmowane standardy

Ponieważ funkcje systemu ISOBUS klasy III nie są jeszcze szeroko dostępne w branży, STEYR może po raz kolejny zajmuje pozycję lidera w technologii. Jednak doświadczenia z wcześniejszymi wersjami systemu ISOBUS klasy I i II pokazały, że tego rodzaju innowacje szybko trafiają do produktów wielu producentów i marek.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności – wyjaśnia Steinmayr.

Tak znaczna automatyzacja pracy pomoże odciążyć operatora w wielu standardowych sytuacjach. Jeśli np. pod uwagę weźmiemy okres zbiorów siana i słomy, będziemy mogli zauważyć, że dzięki automatyzacji prasy będą mogły regulować prędkość jazdy ciągnika do przodu. Dzięki temu po przygotowaniu każdego balotu prasa może spowodować zatrzymać pojazdu i wyrzucić balot. Natomiast w przypadku pras wielkoformatowych system stale monitoruje takie elementy jak podbieracz, układy supłaczy i wirnik, a także prędkość podawania, a także przystosowuje prędkość jazdy do optymalnej wydajności prasy.

20 lat Saaten-Union w Polsce

Okrągły jubileusz polskiego oddziału znanej na rynku firmy.

21 stycznia 2019

Dzień Babci i Dziadka z AgriTrac. Jaki ciągnik dla dziadków?

Uczciliśmy święto wszystkich babć i dziadków w najlepszy sposób, jaki potrafimy – przygotowując specjalny materiał!

20 stycznia 2019

Rynek ciągników rolniczych w 2018 roku – podsumowanie sprzedaży

Wydano tablice do blisko 9 tys. nowych i przeszło 15 tys. importowanych ciągników.

10 stycznia 2019