ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa.

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa. Dzięki takiemu rozwiązaniu to maszyna towarzysząca będzie mogła teraz skutecznie sterować funkcjami ciągnika.

W odróżnieniu od systemów ISOBUS klasy I i II, sterownik elektroniczny ciągnika (ECU) nie tylko przesyła teraz informacje dotyczące ciągnika do swojego odpowiednika w maszynie towarzyszącej, ale również może odbierać polecenia i wykonywać zadania na podstawie danych ze sterownika narzędzia.

Taka wymiana danych operacyjnych i sterujących znacznie podnosi wydajność i opłacalność zespołów obejmujących ciągnik i narzędzie – tłumaczy Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności.

Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin

Szybko przyjmowane standardy

Ponieważ funkcje systemu ISOBUS klasy III nie są jeszcze szeroko dostępne w branży, STEYR może po raz kolejny zajmuje pozycję lidera w technologii. Jednak doświadczenia z wcześniejszymi wersjami systemu ISOBUS klasy I i II pokazały, że tego rodzaju innowacje szybko trafiają do produktów wielu producentów i marek.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności – wyjaśnia Steinmayr.

Tak znaczna automatyzacja pracy pomoże odciążyć operatora w wielu standardowych sytuacjach. Jeśli np. pod uwagę weźmiemy okres zbiorów siana i słomy, będziemy mogli zauważyć, że dzięki automatyzacji prasy będą mogły regulować prędkość jazdy ciągnika do przodu. Dzięki temu po przygotowaniu każdego balotu prasa może spowodować zatrzymać pojazdu i wyrzucić balot. Natomiast w przypadku pras wielkoformatowych system stale monitoruje takie elementy jak podbieracz, układy supłaczy i wirnik, a także prędkość podawania, a także przystosowuje prędkość jazdy do optymalnej wydajności prasy.

Ładowarka teleskopowa z wysokim wysięgiem – nowość z firmy Bobcat

Bobcat TL30.70 Agri to ładowarka teleskopowa dedykowana rolnikowi. Maszynę cechuje 7m wysięg przy zachowaniu kompaktowej ramy. Dowiedz się więcej.

3 grudnia 2017

Rynek ciągników rolniczych w Polsce – spostrzeżenia SDF Polska

Producenci zmagają się z przeszkodami, jakie stawia przed nimi rynek ciągników rolniczych w Polsce. Jak stawia im czoła grupa SDF? Zobacz!

4 grudnia 2017

Climate FieldView – rewolucyjna aplikacja dostępna w Europie

Z aplikacji Climate FieldView korzysta ponad 100 000 rolników w USA i Brazylii, od 2018 roku aplikacja ta będzie dostępna w europie. Zobacz, co oferuje.

30 listopada 2017

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij