ISOBUS klasy III w ciągnikach STEYR: nowy poziom wymiany danych

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa.

Dostępny od ręki w modelach ciągników STEYR CVT system ISOBUS klasy III oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a podpiętym do niego narzędziem, takim jak np. prasa. Dzięki takiemu rozwiązaniu to maszyna towarzysząca będzie mogła teraz skutecznie sterować funkcjami ciągnika.

W odróżnieniu od systemów ISOBUS klasy I i II, sterownik elektroniczny ciągnika (ECU) nie tylko przesyła teraz informacje dotyczące ciągnika do swojego odpowiednika w maszynie towarzyszącej, ale również może odbierać polecenia i wykonywać zadania na podstawie danych ze sterownika narzędzia.

Taka wymiana danych operacyjnych i sterujących znacznie podnosi wydajność i opłacalność zespołów obejmujących ciągnik i narzędzie – tłumaczy Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności.

Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin

Szybko przyjmowane standardy

Ponieważ funkcje systemu ISOBUS klasy III nie są jeszcze szeroko dostępne w branży, STEYR może po raz kolejny zajmuje pozycję lidera w technologii. Jednak doświadczenia z wcześniejszymi wersjami systemu ISOBUS klasy I i II pokazały, że tego rodzaju innowacje szybko trafiają do produktów wielu producentów i marek.

Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności – wyjaśnia Steinmayr.

Tak znaczna automatyzacja pracy pomoże odciążyć operatora w wielu standardowych sytuacjach. Jeśli np. pod uwagę weźmiemy okres zbiorów siana i słomy, będziemy mogli zauważyć, że dzięki automatyzacji prasy będą mogły regulować prędkość jazdy ciągnika do przodu. Dzięki temu po przygotowaniu każdego balotu prasa może spowodować zatrzymać pojazdu i wyrzucić balot. Natomiast w przypadku pras wielkoformatowych system stale monitoruje takie elementy jak podbieracz, układy supłaczy i wirnik, a także prędkość podawania, a także przystosowuje prędkość jazdy do optymalnej wydajności prasy.

Jak i czym uszczelnić przyczepę rolniczą?

Przyczepa jest niezwykle potrzebna w gospodarstwie rolniczym. Co jednak, gdy jest nieszczelna? Jak możemy ją uszczelnić?

6 stycznia 2017

Dojenie krów: AfiMilk, AfiLab i wyspecjalizowany monitoring

Odpowiedni monitoring stada pozwoli na wczesne wykrywanie, identyfikację i rozwiązywanie problemów w stadach krów mlecznych!

4 stycznia 2017

Siła uciągu ciągnika: 2 sposoby na jej zwiększenie!

Główne zadanie ciągnika to rozwijanie siły uciągu, która umożliwiać będzie jego ruch. Czy jednak możemy ją jakoś zwiększyć?

13 stycznia 2017