Związek Polskiego Mięsa promuje wieprzowinę

Rusza kampania „Moda na wieprzowinę”. Jej twórcy chcą przekonać Polaków do częstszego spożywania czerwonego mięsa.

Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” związek chce przywrócić pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziałać krzywdzącym opiniom, których nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny. W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Jest to zasługa hodowców i ich pracy, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów wymaganych przez przetwórców.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 r. wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w samej Polsce – 1,2 mln ton.

Według danych GUS w 2014 r. statystyczny Polak zjadał rocznie ok. 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Podczas kampanii „Moda na wieprzowinę” Związek Polskiego Mięsa ustosunkowuje się do komentarza WHO.

Grypa cieląt: szczególne zagrożenie dla młodych

Grypa cieląt to jedna z tych chorób, która może wprowadzić prawdziwą epidemię w całym stadzie. Jakie są jej objawy i jak z nią walczyć?

4 grudnia 2016

Jaki powinien być odpowiedni mikroklimat w oborze?

Jaki powinien być mikroklimat w oborze, by zwierzęta czuły się dobrze? Na co warto zwrócić uwagę?

4 grudnia 2016

Polski sektor wołowiny a strategia działania

Co należałoby zmienić w działaniu producentów, żeby polski sektor wołowiny mógł się rozwijać? Sprawdźcie, co mówią eksperci!

11 grudnia 2016