Związek Polskiego Mięsa promuje wieprzowinę

Rusza kampania „Moda na wieprzowinę”. Jej twórcy chcą przekonać Polaków do częstszego spożywania czerwonego mięsa.

Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” związek chce przywrócić pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziałać krzywdzącym opiniom, których nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny. W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Jest to zasługa hodowców i ich pracy, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów wymaganych przez przetwórców.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 r. wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w samej Polsce – 1,2 mln ton.

Według danych GUS w 2014 r. statystyczny Polak zjadał rocznie ok. 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Podczas kampanii „Moda na wieprzowinę” Związek Polskiego Mięsa ustosunkowuje się do komentarza WHO.

Pogłowie trzody chlewnej a ceny na rynku

Czy ceny mobilizują do produkcji trzody chlewnej? Co z pogłowiem? Czy ważne jest co się dzieje na rynku niemieckim?

14 lutego 2017

Preparaty mlekozastępcze Sprayfo – nowa, ulepszona formulacja

Nowa formulacja w jakiej oferowane są preparaty mlekozastępcze Sprayfo jest bogatsza w składniki odżywcze. Sprawdź, z czego się składają

16 lutego 2017

Targi i wystawy rolnicze 2017: co planuje DODR?

Sprawdź, kiedy na Dolnym Śląsku odbędą się najważniejsze targi i wystawy rolnicze 2017 r. Na jakich imprezach nie może Cię zabraknąć?

18 lutego 2017