Związek Polskiego Mięsa promuje wieprzowinę

Rusza kampania „Moda na wieprzowinę”. Jej twórcy chcą przekonać Polaków do częstszego spożywania czerwonego mięsa.

Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” związek chce przywrócić pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziałać krzywdzącym opiniom, których nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny. W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Jest to zasługa hodowców i ich pracy, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów wymaganych przez przetwórców.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 r. wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w samej Polsce – 1,2 mln ton.

Według danych GUS w 2014 r. statystyczny Polak zjadał rocznie ok. 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Podczas kampanii „Moda na wieprzowinę” Związek Polskiego Mięsa ustosunkowuje się do komentarza WHO.

Synbiotyki w żywieniu drobiu i trzody chlewnej sposobem na zwiększenie odporności zwierząt!

Wycofanie antybiotykowych stymulatorów wzrostu wpłynęło na zmianę sposobu postępowania hodowców. Pojawiły się synbiotyki!

14 stycznia 2017

Porażenie poporodowe: jakim krowom zagraża?

Porażenie poporodowe to schorzenie, w którym występuje dosyć wysoka gorączka. Bywa też nazywane śpiączką poporodową. Kiedy występuje?

14 stycznia 2017

PROW 2014-2020: 60 miliardów zł do rozdania!

Mamy nowe informacje dotyczące PROW 2014-2020 w tym roku. Do połowy roku zostaną uruchomione wszystkie działania na lata 2014-2020!

20 stycznia 2017