Związek Polskiego Mięsa promuje wieprzowinę

Rusza kampania „Moda na wieprzowinę”. Jej twórcy chcą przekonać Polaków do częstszego spożywania czerwonego mięsa.

Poprzez kampanię „Moda na wieprzowinę” związek chce przywrócić pozytywny wizerunek mięsa czerwonego i przeciwdziałać krzywdzącym opiniom, których nasilenie miało miejsce po ostatniej publikacji monografii WHO.

Związek Polskie Mięso prowadzi aktualnie kampanię promocyjno-informacyjną, która ukazuje najnowsze wyniki badań nad wartością odżywczą wieprzowiny. W porównaniu z analizami sprzed 20 lat jakość i wartość odżywcza mięsa wieprzowego znacznie się poprawiła. Jest to zasługa hodowców i ich pracy, zaostrzenia wymogów dobrostanu zwierząt oraz podwyższenia standardów wymaganych przez przetwórców.

Światowa produkcja wieprzowiny w 2014 r. wyniosła 110,5 mln ton, przy czym w Unii Europejskiej wyprodukowano 22,7 mln ton, a w samej Polsce – 1,2 mln ton.

Według danych GUS w 2014 r. statystyczny Polak zjadał rocznie ok. 74 kg mięsa i podrobów, w tym 39,9 kg wieprzowiny, 1,7 kg wołowiny i 27,4 kg mięsa drobiowego.

Podczas kampanii „Moda na wieprzowinę” Związek Polskiego Mięsa ustosunkowuje się do komentarza WHO.

Chów trzody chlewnej z pomysłem

Czy jest recepta na to, by trzoda chlewna przynosiła i zysk, i… satysfakcję? Na ten temat rozmawiamy z Mistrzem Agroligi 2016!

18 marca 2017

Premiksy dla krów zasuszonych: jakie wybrać?

Suplementacja minerałów i witamin w okresie zasuszenia jest bardzo istotna. Sprawdź, jakim schorzeniom może zapobiec!

24 marca 2017

Opakowania po ŚOR: do sklepu, nie do lasu!

Pewne opakowania po ŚOR to tzw. odpady niebezpieczne i należy je zwracać do sklepów. Które z opakowań musimy zwrócić, a które możemy wyrzucić?

16 marca 2017