Nowy producent borówek w Europie zagrozi Polakom

Duży producent borówek w Europie, jakim jest hiszpańska firma Grupo Clasol rozpoczyna produkcję owoców w Rumunii. Jakie będzie miało to skutki dla plantatorów borówek z Europy Środkowej i Wschodniej? Czy polscy plantatorzy borówek mają się czego obawiać?

Hiszpania to producent pierwszych w sezonie borówek w Europie. Jednakże tamtejsze firmy chcą rozszerzyć swoją ofertę poza tradycyjne miesiące. Dlatego dokonują ekspansji na regiony, w których owocowanie przypada na okres, w których swoje owoce na rynek dostarczała Polska. Dlatego Rumunia staje się dla GC ważnym miejscem produkcji, ponieważ obejmuje właśnie letnie okno czasowe.

Reklama

Duży producent borówek w Europie zaczyna produkcję na nowym rynku

Hiszpańska firma Grupo Clasol nawiązała współpracę z firmą FG3S w ramach ambitnego pięcioletniego planu inwestycyjnego. Ma on na celu rozwój produkcji owoców jagodowych w Rumunii. Obejmuje on przede wszystkim modernizację i rozwój gospodarstw rolnych. Ponadto firma chce wdrożyć technologie i środki, które zwiększą wydajność w zakładach przetwórczych.

Dlaczego Grupo Clasol zdecydowało się na Rumunię?

Związane jest to z tym, że zdaniem firmy Rumunia oferuje ogromne możliwości. Dotyczą one zwłaszcza borówek, w szczególności jeśli uwzględni się wzrost produkcji i jej harmonogram.

Dojrzewanie borówek w Rumunii rozpoczyna się w drugiej połowie czerwca. W tym momencie kampania w Hiszpanii dobiega końca. Z drugiej strony trwa ona do początku września, kiedy peruwiańskie wolumeny zaczynają osiągać szczyt.

Rumunia może stać się strategicznym dostawcą, ponieważ dzięki niej ten producent borówek w Europie zapełnia ofertą interesujące go okno w sezonie letnim. Dlatego produkcja ulokowana w Rumunii pozwoli zagwarantować firmie dostawy jagód każdego miesiąca.

Jakie jeszcze owoce oferuje ten producent borówek w Europie

Grupo Clason obecnie ma w ofercie przez cały rok truskawki, maliny i borówki. Owoce pochodzą z Hiszpanii, Portugalii i północnego Maroka, a także z półkuli południowej. Udział w projekcie produkcyjnym w Rumunii to pierwszy krok w kierunku postawienia na własną europejską produkcję. Ponadto firma rozważa kilka projektów produkcji borówek, truskawek i malin w różnych regionach, które uważa za strategiczne.

Jednakże główne grupy produktów firmy to owoce cytrusowe i pestkowe. Dopiero teraz firma dąży do tego, aby owoce jagodowe stały się trzecim strategicznym sektorem dla firmy. W obecnej kampanii spodziewa się sprzedać około 6 milionów kilogramów owoców.

Źródło: freshplaza

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *